ایرنا مناطق نفتخیزجنوب اهوازخبر شرکت ملی حفاری دانا آب و فاضلاب اهواز مقام معظم رهبری خبرگزاری فارس
تاریخ انتشار خبر: ۸ , تیر, ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۴:۴۴
کد مطلب : 13550

گردهمایی بزرگ ستادهای مردمی آیت الله رئیسی دولت مردمی ایران قوی در گام دوم انقلاب/تقدیر وتشکر از زحمات ستادهای انتخاباتی استان ها و استان خوزستان

گردهمایی بزرگ ستادهای مردمی آیت الله رئیسی دولت مردمی ایران قوی در گام دوم انقلاب تقدیر و تشکر از زحمات […]

گردهمایی بزرگ ستادهای مردمی آیت الله رئیسی دولت مردمی ایران قوی در گام دوم انقلاب
تقدیر و تشکر از زحمات ستادهای انتخاباتی استان ها و استان خوزستان

دکتر محمد سرکوهکی رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی دولت مردمی ایران قوی در گام دوم انقلاب استان خوزستان : آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، تنها ریاست جمهوری بود که اعلام کرد خوزستان یک استان ویژه است و باید استاندار ویژه داشته باشد

به گزارش اهوازخبر، تقدیر و تشکر از رؤسا و دست اندرکاران ستادهای مردمی آیت الله رئیسی دولت مردمی ایران قوی در گام دوم انقلاب، و روسای ستادهای انتخاباتی آیت الله رئیسی سراسر کشور، روز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰ در تهران برگزار گردید.
در این گردهمایی حجت السلام تقوی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران، رستم قاسمی و حمید آخشته رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی دولت مردمی ایران قوی درگام دوم انقلاب و نیز دکتر محمد سرکوهکی رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی دولت مردمی ایران قوی در خوزستان شرکت داشتند.
در این گردهمایی که رؤسا استان های سراسر کشور در آن حضور داشتند، حجت السلامی تقوی و رستم قاسمی و حمید آخشته و دکتر محمد سرکوهکی سخنانی ایراد نمودند.
سرکوهکی رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی دولت مردمی ایران قوی در گام دوم انقلاب، خوزستان، ضمن خسته نباشید و تشکر ویژه از کلیه رؤسای ستادهای انتخاباتی سراسر کشور و هم چنین ضمن تشکر از تلاش خستگی ناپذیر دکتر حمید آخشته و رستم قاسمی به ذکر پاره ای از مشکلات استان خوزستان و چشم امید مردم این استان محروم به دولت آیت الله رئیسی پرداخت.
دکتر محمد سرکوهکی در توضیح و تشریح وضعیت خوزستان در جمع حاضران اعلام کرد: استان خوزستان، استانی سرشار از منابع غنی نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع فولاد ،معادن و مرکز اتصال رودها که باعث می شود سدهای این استان در تولید برق قطب کشور باشد. متاسفانه عدم مدیریت صحیح و یا سوء مدیریت باعث شده پس از ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس که خوزستان سهم بسیار بزرگی در آن داشت، این استان به سقوط قهقهرایی دچار شود.
وی افزود: آمار بیکاری، بی سوادی، اعتیاد، طلاق، خودکشی و عدم اعتماد به آینده در جوانان خوزستان بیداد می کند. جوانان خوزستان اعم از زن و مرد، کمترین امید به آینده را دارند، اکنون کمترین میزان تولید مثل و بیشترین میزان طلاق در این استان نمودار این وضعیت اسفبار است.
محمد سرکوهکی در ادامه اذعان داشت: استان خوزستان در تولید نفت و گاز و تولیدات پتروشیمی و نیز تولید فولاد و برق در کشور حرف اول را می زند. همچنین در زمینه کشاورزی مکانیزه و مهمتر از همه کاشت و برداشت نیشکر و صنایع جانبی، می تواند گفت نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه تک است.
اما هیچ کدام این مواردی که شمرده‌ام، هیچگونه سودی برای خوزستان جز ضرر بهمراه نداشته است. کافی است این مسئله را به حضور دوستان عزیز اعلام کنم که مردم خوزستان هر گاه نام نفت می آید می گویند نفت مایع سیاه روزی ما شده است. و در واقع همین است.
دکتر سرکوهکی اعلام کرد: اگر نفت و آب و نیروی برق جزوی از منابع ملی هستند، باعث افتخار ماست، اما آیا هیج خوزستانی نباید از این منابع ملی بهره ای داشته باشد؟ متاسفانه، موارد آلایندگی نفت در خوزستان بیداد می کند، لیکن عوارض آلایندگی به تهران داده می شود و خوزستان بی بهره است.
وی افزود: این مسئله تنها در مورد نفت و گاز و پتروشیمی صدق نمی کند بلکه منابع نیرو و آب و منابع کشاورزی هم شامل این مشکلات می شوند.
رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی دولت مردمی ایران قوی در گام دوم انثلاب استان خوزستان در ادامه سخنرانی اش افزود: آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، تنها ریاست جمهوری بود که اعلام کرد خوزستان یک استان ویژه است و باید یک استاندار ویژه را در این استان مسئول کنیم. این سخن آیت الله رئیسی را به قال نیک می گیریم. از وی متشکریم که در همین روزهای نخست به یاد خوزستان محروم بوده است.
محمد سرکوهکی در توضیح و راهکار بهبهود اوضاع خوزستان اظهار داشت: نگاه ویژه ای که ریاست محترم جمهوری از آن سخن گفته است و اطمینان دارم با شناختی که از عملکرد وی هست این کار انجام می گیرد. خوزستان بجز منابع غنی نفت و اب و برق که ملی هستند، تولیدات بنزین و گازوییل و گشایش دریچه ای برای واردات و صادرات بنادر از دیگر پتانسیل های این استان زرخیز است که متاسفانه مغفول مانده است و کسی به آن توجه ننمود.
دکتر سرکوهکی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای آیت الله رئیسی در دوره ی ریاست جمهوری اش گفت: استان خوزستان، با همه دردها و رنج هایی که دارد، با همه این احوال که یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری هم از این استان بود، باز هم دکتر رئیسی با اکثریت آرا در این استان نفر اول شد که نشان از اعتماد مردم نسبت به سخنان آیت الله ابراهیم رئیسی بود.
وی افزود: امیدوارم، کسانی که در آینده در این دولت به درجات بالا رسیده و پست وزارت را بدست می آورند، خوزستان ما را فراموش نکنند. از سوی دکتر رئیسی مطمئن هستم که بر عهد و پیمانش با مردم خوزستان خواهد ماند از شما نیز می خواهم وی را یاری کنید تا بتواند کشور عزیز ما ایران اسلامی را به مراتب درجات ارتقاء دهد.