ایرنا مناطق نفتخیزجنوب اهوازخبر شرکت ملی حفاری دانا آب و فاضلاب اهواز مقام معظم رهبری خبرگزاری فارس
تاریخ انتشار خبر: ۸ , شهریور, ۱۴۰۲ | ۰۶:۰۹:۱۳
کد مطلب : 13782
همزمان با هفته دولت اعلام شد؛

حفاری و تکمیل ۱۹۵حلقه چاه نفت و گاز در دولت سیزدهم

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران از حفاری و تکمیل ۱۹۵ چاه اکتشافی، توسعه ای/ توصیفی و […]

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران از حفاری و تکمیل ۱۹۵ چاه اکتشافی، توسعه ای/ توصیفی و تعمیری در دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری “اهوازخبر”، دکتر حمیدرضا گلپایگانی ضمن تبریک هفته دولت و بزرگداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر دو اسوه خدمتگزاری و ساده زیستی گفت: از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون در راستای برنامه های صنعت نفت ۱۹۵ حلقه چاه با ثبت متراژ ۱۵۸ هزار و ۴۱۰ متر در مناطق خشکی و دریایی کشور حفر و تکمیل نهایی و از سوی شرکت های بهره بردار نفتی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران در مدار تولید قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی کارکنان سختکوش این شرکت در مدیریت‌های عملیات یک، دو، سه و دریا در این مدت تعداد ۱۳حلقه چاه ۲۰۱روز زودتر از برنامه‌ پیش بینی شده از سوی کارفرماها، تکمیل شد که از نظر ارزش اقتصادی و تولیدی شدن زود هنگام چاه ، بسیار با ارزش است.

گلپایگانی ارائه خدمات فنی تخصصی یکپارچه را وجه تمایز شرکت ملی حفاری ایران با دیگر شرکت های فعال در عرصه صنعت حفاری عنوان و اظهار کرد: از سوی مدیریت خدمات فنی حفاری در دو سال اخیر ۹ هزار و ۵۶۲ عملیات در قالب افزون بر ۲۰ نوع خدمات فنی و مهندسی به چاه‌های نفت و گاز در مراحل حفاری و یا در حال بهره برداری شامل لوله مغزی سیار، سیمانکاری، اسیدکاری، حفاری فروتعادلی، حفاری با هوا ، آزمایش بهره ‌دهی چاه، تزریق نیتروژن، لوله گذاری چاه و …. ارائه گردید.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران همچنین در همین ارتباط به انجام ۲ هزار و ۳۳۶ مورد خدمات در بخش های نمودارگیری سطحی، نمودارگیری گیری درون چاهی و چاه پیمایی و حفاری ۹۱ حلقه چاه به صورت افقی و جهت دار اشاره داشت که به همت متخصصان مجرب شرکت محقق شد.

وی درباره پروژه‌های حفاری در دست اجرا یا اجرا شده در دو سال گذشته توضیح داد: در زمان حاضر این شرکت در اجرای طرح های توسعه ای شرکت ملی نفت ایران در پروژه‌ های حفاری در میدان های نفتی و گازی اهواز، مارون، سولابدر، کیش، آبان ، پایدار غرب و چاه های اکتشافی در استان های خوزستان ، فارس و اردیبل در حال کار می‌باشد و این در حالی است که پروژه‌های حفاری در میدان نفت شهر، سپهر و جفیر و تعمیر چاه‌های ژئوترمال (زمین گرمایی) در استان اردبیل را تکمیل و تحویل کارفرماها شد.

گلپایگانی تقویت ساخت داخل با استفاده از توان سازندگان و صنعتگران داخلی و شرکت های دانش بنیان را از اولویت ها و رویکردهای شرکت عنوان کرد و گفت: حمایت از تولید کنندگان داخلی و بومی سازی قطعات و تجهیزات صنعت راهبردی راهبردی حفاری خط مشی اصلی شرکت بوده است و طی این مدت علاوه بر تأمین قطعات و تجهیزات پر مصرف از منابع داخلی، شمار قابل توجهی قطعه و تجهیز مورد نیاز نیز تولید بار اول گردیده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به چابک سازی سازمان و توانمندسازی نیروی انسانی اشاره و افزود: به منظور ارتقای کارایی مجموع کارکنان در سطوح مختلف ، آموزش‌های تخصصی در سر فصل برنامه های شرکت قرار داد و در مدت پیش گفته دوره‌های مختلف مهار فوران چاه (IWCF)، برق، مکانیک، سیالات، ایمنی و همچنین آموزش های تخصصی سرچاهی و مدیریت کیفیت به صورت حضوری و با استفاده از بستر فضای مجازی برگزار و از سوی دیگر اصلاح ساختار، فرایندگرایی، یکپارچه سازی برنامه های نرم‌افزاری و کیفیت گرایی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی گستره عملیاتی شرکت را در استان ‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، خراسان رضوی ، فارس و اردبیل، عنوان و اظهار کرد: کارفرماها و متقاضیان عملیات حفاری و خدمات فنی و مهندسی این شرکت، شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب، ، مهندسی و توسعه نفت (متن)، نفت وگاز پارس، نفت و گاز اروندان، نفت مناطق مرکزی، فلات قاره ، پترو ایران، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و چند شرکت بخش خصوصی می باشند.

گلپایگانی عملیات جداسازی، مونتاژ، برپایی و جابجایی دستگاه های حفاری را در مناطق عملیاتی در اقصی نقاط کشور کاری سخت، پیچیده و نیازمند متخصصان ماهر و کارآزموده دانست و گفت: در دولت سیزدهم در راستای پاسخگویی به نیازهای شرکت های متقاضی و براساس برنامه های صنعت نفت ۱۸۳ دستگاه حفاری با استفاده از بیش ۱۱ هزار کشنده سنگین و فوق سنگین و در قالب بار ترافیکی در مناطق عملیاتی جابجا شده است که کاری اساسی در پشتیبانی از تولید محسوب می شود.