ایرنا مناطق نفتخیزجنوب اهوازخبر شرکت ملی حفاری دانا آب و فاضلاب اهواز مقام معظم رهبری خبرگزاری فارس
تاریخ انتشار خبر: ۱۱ , آذر, ۱۳۹۵ | ۱۸:۲۱:۲۰
کد مطلب : 9643

گفت‌وگوی تحلیلی با دکتر علیرضا معظمی‌نیا در خصوص انتخابات شورای‌شهر

گفت‌وگوی تحلیلی با دکتر علیرضا معظمی‌نیا در خصوص انتخابات شورای‌شهر

IMG-20161115-WA0002

اهوازخبر؛دکتر علیرضا معظمی نیا، از فعالین برجسته اقتصادی در سطح خاورمیانه است که به تشریح زوایای پیدا و پنهان یک انتخاب خوب برای انتخاباتی همچون شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخته است.

دکتر علیرضا معظمی نیا در این باره به خبرنگار اریکه گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یک پارلمان محلی قلمداد می شوند که هرگونه تصمیم در خصوص سرنوشت شهر و روستا باید توسط اعضای آن گرفته شده و به تصویب برسد بنابراین جایگاه آن یک جایگاه والا و ارزشمند در تعیین سرنوشت شهر و روستا و آینده شهروندان و روستاییان است.

وی ادامه داد: از آنجایی که شورای شهر به عنوان یک پارلمان محلی در تمامی مسائل حوزه شهری اعم از؛ عمران و آبادانی، رفاه و تامین اجتماعی، فرهنگ و توسعه، خدمات و آموزش، بهداشت و درمان، ورزش، تفریح و سرگرمی، اقتصاد، درآمد، رونق کسب و کار و … به صورت مستقیم اثرگذار است لذا هرگز نباید ساده از کنار آن گذشت.

معظمی نیا تصریح کرد: بنابراین شورای شهر برای تسلط داشتن به تمامی حوزه های کاری یاد شده نیازمند اعضایی است که دارای تخصص های مربوط به این مسایل باشند.

IMG-20161122-WA0003

این اقتصاددان برجسته کشور گفت: مدیریت، عمران، معماری و شهرسازی، اقتصاد، ارتباطات، علوم سیاسی، حقوق، امور فرهنگی و دینی، روانشناسی و جامعه شناسی از جمله تخصص هایی است که اعضای یک شورای شهر کارآمد باید به آن مسلط باشند.

این سرمایه گذار برجسته کرمانشاهی تصریح کرد: تجربه همراه با تخصص و همگام با داشتن نگاهی نو به آینده از جمله خصیصه های اصلی و بارز یک عضو شورای اسلامی شهر باید باشد.

#####باید به جوانان میدان عمل داده شود#####
#####آنهایی که امتحان خود را پس داده اند، کنار بکشند#####

معظمی نیا خاطرنشان کرد: در کنار همه این موارد نیاز است که به جوانان شهر نیز میدان عمل داده شود تا توان و تخصص دانشگاهی خود را برای پیشبرد بهتر امور شهری در میدانی به نام شورای شهر نشان دهند.

وی در پایان همچنین تاکید کرد: آنهایی که در سنوات گذشته امتحان خود را در این عرصه پس داده اند و این امتحان آنها همراه با شکست بوده و نتیجه آن چیزی جز پسرفت شاخص های مدیریت شهری نبوده، نباید به خود اجازه دهند که با حضور مجدد در این عرصه، فرصت را از جوانترها و البته متخصصین امر بگیرند.

#####سر بزنگاه‌هایی که همه احساس تکلیف می کنند!#####
#####این احساس تکلیف برای خود و اطرافیانشان است نه برای مردم!#####

این فعال اقتصادی خاورمیانه در ادامه این گفت و گو با انتقاد از فرصت طلبانی که در چنین بزنگاه هایی احساس تکلیف شان گُل می کند؟!، گفت: متاسفانه همیشه می بینیم وقتی که ایام انتخابات فرا می رسد برخی افراد فرصت طلب و برخی افراد تازه به دوران رسیده، احساس تکلیف کرده و با ورود خود که معمولا همراه با ورود پول های کثیف به این عرصه است، سرنوشت انتخابات ها را هم گاها تغییر می دهند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که می خواهند با فروش منزل یا ماشین و یا وام و قرض گرفتن در این عرصه ورود پیدا کنند مشخص است که چه اهدافی دارند. والا کدام انسان عاقلی خانه خود را می فروشد که وارد پارلمان شهری شود، جزء اینکه در تصورش به دنبال دستیابی به رانت و سوء استفاده از جایگاه آینده اش شود.

معظمی نیا تاکید کرد: احساس تکلیف کردن از ناحیه چنین اشخاصی برای خود، خانواده و اطرافیانشان است نه احساس تکلیف برای مردم!!

#####آنهایی که در انتخابات مجلس رد صلاحیت شده اند برای ورود به شورا دندان تیز کرده اند#####

این اقتصاد دان برجسته کشور در ادامه گفت و گوی خود با پایگاه خبری اریکه، اظهارکرد: یکسری از افراد که در انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند و یا عدم احرازصلاحیت شدند، الان برای انتخابات شورای اسلامی شهر دندان تیز کرده اند و می خواهند به عرصه پارلمان محلی ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: این افراد بعضا عضو عناصر ضدانقلاب بوده و هنوز هم همان دیدگاه و ایدئولوژی را دارند. چنین افرادی پولهای باد آورده دارند و اینها را تزریق می کنند به احزاب و گروه ها و جناح های قدرت که در نهایت اسم آنها را در لیست قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برخی از افراد دو تابعیتی هستند که قصد ورود به عرصه پارلمان شهری را دارند و این نکته نیز نباید از دید مراجع ذیصلاح مغفول بماند.

#####مراجع ذیصلاح مراقب فرصت طلبان باشند#####

معظمی نیا تصریح کرد: حتی برخی از افراد دیده می شوند که متاسفانه از اعضای اصلی احزاب مهم داخلی شده و پست های دولتی و خصوصی را بر عهده گرفته اند که واقعا جای تاسف است و نیاز است که وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و دادستانی کل کشور و سایر مراجع ذیصلاح وارد عمل شوند و اجازه ورود چنین اشخاصی به انتخابات شورای شهر را ندهند.

وی تاکید کرد: وقتی کسی رد صلاحیت شده یعنی صلاحیت لازم را ندارد چون کارت قرمز گرفته است. لذا مسئولین باید مواظب باشند و اجازه ورود چنین عناصری به پارلمان شهری را ندهند.

این سرمایه گذار برجسته کشور ادامه داد: بعضی ها هم با سرمایه های هنگفت و درآمدهای نامشروع و پول های کثیف و حمایت هایی که به احزاب و گروه ها می کنند سعی دارند از حمایت یک طیف و گروه خاصی برخوردار شوند که بتوانند در آینده از رانت آنها بهره بگیرند.

#####عده ای نان به نرخ روزخور با پسوندهای اطلاح طلبی یا اصولگرایی#####

معظمی نیا یادآور شد: در این بین عده ای هم نان به نرخ روز خور هستند که با نام اصلاح طلبی یا اصولگرایی مقاصد و اهداف شوم خود را دنبال می کنند.

#####همه باید مطیع رهبری باشیم#####

این فعال اقتصادی تصریح کرد: عده ای همچون اختاپوس به دور شوراها پیچیده اند و مانند زالو شکمشان هنوز سیر نشده است. بس کنید و از خدا بترسید. بخدا خجالت دارد، اینکه مانند کبک سر خود در برف کرده اند. لذا شایسته است مجلس محترم و شورای نگهبان جهت احقاق حقوق مردم و اجرای صحیح عدالت اجتماعی در این امر مهم توجه و نظارت ویژه ای به جهت پاسداری از آرمانهای انقلاب اسلامی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی بیش از هرچیز مدیون خون شهدا، ایثارگری رزمندگان، جانبازان و آزادگان است لذا تکریم خانواده این عزیزان باید سرلوحه کاری مدیران شهری قرار گیرد و همچنین عملکرد پارلمان شهری نیز باید به گونه ای باشد که یاریگر و کمک کار پیشبرد اهداف متعالی دولت تدبیر و امید نیز باشد.

معظمی نیا در پایان این گفت و گو با تاکید برای اطاعت محض از مقام عظمای ولایت اظهارکرد: همه ما باید مطیع پرچم مقدس ایران و مقام عظمای ولایت، امام خامنه ای (حفظه الله) باشیم.

اریکه