ایرنا مناطق نفتخیزجنوب اهوازخبر شرکت ملی حفاری دانا آب و فاضلاب اهواز مقام معظم رهبری خبرگزاری فارس
تاریخ انتشار خبر: ۱۶ , تیر, ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۴:۵۵
کد مطلب : 11198

کوتوله های سیاسی و چگونگی تبدیل هژمونی تبلیغاتی

کوتوله های سیاسی و چگونگی تبدیل هژمونی تبلیغاتی

679609_920

اهوازخبر؛انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ که به پایان رسید کم کم عده ای در محافل خود مباحث سهم خواهی های سیاسی و بعضا اقتصادی خود را مطرح کردند..اینان کسانی بودند که با تمام توان و یا ترسان و لرزان و حتی با چیدن تخم مرغ های خود در تمام سبدها،به مطالبه حقوق به شخصه حقه خود اصرار ورزیدند.البته بماند که تا چه حدودی از این افراد به نتایج مطلوبی رسیده و چه تعدادی سرخورده!شدند.اما بعضی از همان اشخاصی که به برخی مناصب حساس و نیمه حساس گمارده شدند،کم کم به دلایل مختلف و نداشتن توانایی و تخصص لازم از صحنه اجرا و اتاق های فکر جدا شده و به گوشه ای پراکنده شدند.البته از ایندست ها در انتخابات بعدی با چهره ای دیگر وارد گود شدند و این خواص انتخاباتی ها و تبلیغات چی ها می باشد.

مردم ما تشنه کار و تلاش بی وقفه اند.از حرف زدن بی مورد و دادن وعده های توخالی گریزانند.عاشق کشور و دین و مذهبشان و پیشرفت و آبادانی اند.قصور را می شناسند و اشتباهات آینده را  پای مقصران اصلی می نویسند.گاهشمار دولتها به مرز خدمت رسیده و به دنبال متخصصین متعهدند.

این روند در انتخابات های دوره های بعدی ریاست جمهوری و تا سال ۹۲ از ایجاد محافل غیر رسمی آغاز و همینک به صورت تشکل های تکنوکراتی به حیات خود ادامه میدهند.

دندان این طمع بزرگ از دوره های پیش از آن سالها و زمانی کاشته و نهادینه گردید که از بالاترین تا آبدارچی ها و پست من های ادارات و سازمانها دستخوش تغییر ناگهانی شد و بیشتر مدیریت کشور با یک آزورزی جدید مواجه گردید.

با این مقدمه و بررسی برخی زوایا و وقایع کنونی،ذکر چند نکته و گوشزد به برخی از مسؤلین و مدیران و فعالین حوزه ى انتخابات خالی از لطف نیست؛

اولا)انتخابات یک بازه زمانی مختصر و مشخص بوده و تمامی فعالیتهای آن دوران معین،مختص همان چهارچوب و زمان و مکان می باشد و نه بیشتر.

دوما)تجربه و آزمون و خطاهای بعضا نابجا نشان داده که مدیریت اجرایی و تولید فکر و تحول سازمانی با تبلیغات انتخاباتی دوتاست.دندان طمع را باید از برخی مناصب کشید.باید پذیرفت که؛هر کسی را بهر کاری ساختند.

سوما)قابل توجه مدیرانی که هنوز باورشان نشده که دوران انتخابات و شوها تمام نشده است..مسؤلین محترم؛گاه کار و تلاش و عمل به قولها فرا رسیده است..دیگر مجال پرداختن به حواشی و پنهان شدن در پس پرده تبلیغات دامنه دار نیست.باید به خودتان بیایید و تا کار به جاهای باریکتر نرسیده،از زین این استران پایین بیایید.این ورطه آبستن اشتباهات عمدی و سهوی جبران ناپذیری بوده و هست!