ایرنا مناطق نفتخیزجنوب اهوازخبر شرکت ملی حفاری دانا آب و فاضلاب اهواز مقام معظم رهبری خبرگزاری فارس
تاریخ انتشار خبر: ۲۱ , فروردین, ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۴:۰۹
کد مطلب : 12788

کسب و کارهای وفادار

کسب و کارهای وفادار در تمامی کمپینهای تبلیغات، بازاریابی و برندینگ شرکت‌ها، اکثریت قریب به اتفاق آنها، یک دغدغه مشترک […]

کسب و کارهای وفادار
در تمامی کمپینهای تبلیغات، بازاریابی و برندینگ شرکت‌ها، اکثریت قریب به اتفاق آنها، یک دغدغه مشترک دارند:
“وفادارسازی مشتری”، “چگونه مشتریان وفاداری داشته باشیم؟”، “مشتریان وفادار، راز موفقیت در بازار” و بسیاری جمله های مشابه همین ها.
اما اصلا چه کسی گفته است که این مشتریان اند که باید به شرکت‌ها وفادار باشند؟ چرا همیشه باید منتظر باشيم که مشتریان، وفاداری خود را به کسب و کار ما نشان دهند؟! این موضوع خیلی وقت است که در دنیا، رنگ باخته است و شرکتها، دیگر از مشتریان، هزینه نمی کنند، بلکه در پارادایم جدید (البته برای ما)، این کسب و کارها هستند که باید به مشتریانشان وفادار باشند نه مشتریان به آنها!
مشتری این حق و اجازه را دارد که به هر برند و شرکتی که می خواهد وفادار باشد و یا نباشد. ما به عنوان کسب و کار، نمی توانیم توقع وفاداری مشتریان به خود را داشته باشیم در صورتی که خود، هیچ وقت به آنها وفادار نبوده ایم.
حالا زمان آن است که وفاداری خود را به مردم نشان بدهیم. در این همه سال هایی که مشتریان، در روزهای بد و خوب، با همه نوع رفتار و کوتاهی های ما کنار آمده و با انتخاب بنگاه ما از میان بسیاری از شرکتها و کسب و کارهای رقیب، حمایتشان را نشان داده و وفادار مانده اند، آیا در این روزهای حساس و پر از گرفتاری مردم، نوبت آن نیست که ما نیز، وفاداری خود به مشتری را نشان بدهیم؟
متأسفانه حال که مشتریان به خدمات و حمایت فعالان بازار و کسب و پیشه ها به شدت نیاز دارند، شاهد آنیم که برخی از شرکتها با بی مهری تمام، محصولات خود را احتکار کرده و یا با برخوردی طلبکارانه و تحقیر آمیز، با چندین برابر قیمت، به فروش می رسانند. اینگونه نمی توان توقع داشت که مشتریان به ما وفادار بمانند چون هیچگاه خود ما به آنها وفادار نبودیم.
امیدوارم کسب و کارهای ما شامل ضرب المثل “زمستان می رود و رو سیاهی به زغال می ماند” نشوند.
اکنون بهترین زمان است که با نشان دادن وفاداری خود به مشتری، ذخیره آینده کسب و کار خود را تضمین کرده و بر اعتبار برند خویش، بیفزاییم.
وحید نثائی؛مدرس دانشگاه و سخنران در حوزه کسب و کار